dinsdag 3 februari 2015

Hoe nu verder?



Bovenstaande vraag zal menig zzp'er zich wel eens stellen. Na een succesvolle start met diverse opdrachten en een mooie omzet kom je op een punt dat je eigenlijk geen uitzicht hebt op nieuwe opdrachten en je ook niet weet hoe je die moet genereren.

Op dit punt zit ik nu.... Begrijp me goed ik klaag niet, heb nog een aanstelling waarmee ik toch een bepaald bedrag per maand krijg dus de schoorsteen kan nog roken. En ook nog twee nieuwe opdrachten in het verschiet die als ze doorgaan weer voldoende uitdaging bieden. Want dat is bovenal wat ik nodig heb, iets waar ik me in kan vastbijten, wat de passie voor onderwijs maken en vernieuwen in me naar boven brengt.

Maar anderzijds, ik ben onderwijskundige, wetenschapper maar eigenlijk geen ondernemer, dus hoe doe je dat toch vanuit het niets een opdracht binnenhalen? Ik hoor u al zeggen daar zijn toch allerlei cursussen en workshops voor. Ja dat klopt maar die worden vaak gegeven door andere ondernemers die net zo hard op zoek zijn naar werk als ik. En wat ik daar hoor dat weet ik zelf ook wel. Je moet gebruik maken van je netwerk, je moet actief zijn, sociale media inzetten  etc. etc. Jaja dat klopt. Mijn netwerk is prima, groot genoeg en ook nog gevarieerd en via linkedIn, Facebook en Twitter ben ik zeer actief op de sociale media, maar als je in een regio woont waar de banen niet voor het opscheppen liggen (en waar is dat wel?) en als je ouder dan 55 jaar bent dan is het bijna onmogelijk om een baan te vinden en zeer moeilijk om aan projecten te komen. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een soort handleiding.


En het grappige is dat ik nu drie jaar bezig ben en elk jaar om deze tijd me zo'n zorgen maak. Blijkbaar is het begin van het jaar niet de tijd voor projecten in het onderwijs. Dat komt pas in maart-april en dan soms met drie, vier tegelijk. Dus daar hoop ik ook dit jaar weer op.

Ik laat u weten hoe het verder gaat in mijn volgende blog

Heeft u intussen een klus voor me? bel me 0624794421 of mail me info@cc-onderwijs.nl

Op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/miriamgoesdaniels kunt u vinden wat ik al aan opdrachten en projecten gedaan heb, misschien vindt u daar inspiratie voor een volgende opdracht.

Bedankt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten